اثرات مضر پلی استایرن

شنبه 11 اسفند 1397
8:54
علی پور

بسیاری از مردم از اثرات مضر پلی استایرن، (از جمله خود من تا اخیرا) آگاهی ندارند. این مقاله با هدف برجسته کردن برخی از خطرات، هر دو به سلامت ما و به محیط زیست است.


پلی استایرن یکی از آن مواد است که در همه جا در اطراف ما است. پلی استایرن پلاستیک ارزان قیمت و سخت است و احتمالا تنها پلی اتیلن در زندگی روزمره شایع تر است.

ایران ورق

آیا می دانستید که محوطه بیرونی کامپیوتر شما احتمالا از پلی استایرن ساخته شده است، و همچنین محوطه هایی از قبیل مو خشک کن، تلویزیون و لوازم آشپزخانه؟ مدل ماشین و هواپیما از پلی استایرن، و همچنین بسیاری از اسباب بازی های دیگر ساخته شده است. همچنین بسته بندی فوم و عایق و بسیاری از قطعات قالب در داخل ماشین شما مانند دکمه های رادیو وجود دارد.


پلی استایرن نیز برای ساخت فنجان آشامیدنی و ظروف غذا استفاده می شود - پلاستیک های سخت و همچنین فوم های نرم. نام تجاری مشهور فوم پلی استایرن Styrofoam ™ نامیده می شود.


حداقل 500 سال طول می کشد تا تجزیه شود

هنگامی که پلی استایرن به دفن زباله فرستاده می شود، آن را به سرعت پوشش داده می شود و این فرآیند آن را از آب و اکسیژن محروم می کند، که به طور معمول به آن کمک می کند تا از بین برود.


بنابراین، بسته بندی های یکبار مصرف که از امروز می خوریم، بیشتر از 500 سال است. اگر اولین مهاجران در باربادوس در سال 1625 توانستند از پلی استایرن غذا بخورند و ظروف در دفن زباله قرار داده شده بودند، ظروف همانند امروز نیز در دسترس خواهند بود (خوشبختانه نمی توانستند - این فقط در سال 1839 اختراع شد).


با حجم، میزان فضایی که در تمام دفاتر پلیس استفاده می شود بین 25 تا 30 درصد است. [1] این می تواند در باربادوس بسیار بیشتر باشد.


چه اتفاقی می افتد زمانی که غذای گرم یا نوشیدنی به پلی استایرن اضافه کنیم؟

پلی استایرن شامل مواد سمی استایرن و بنزن، مشکوک به سرطان زا و نوروکسین ها هستند که برای انسان خطرناک هستند. غذاهای گرم و مایعات در واقع یک فروپاشی نسبی از فایبرگلاس را آغاز می کنند و سبب می شود که برخی از سموم به جریان خون و بافت ما جذب شوند.


ظروف غذا پلی استایرن در هنگام تماس با غذاهای گرم یا نوشیدنی، الکل، روغن و غذاهای اسیدی باعث سمی شدن استریل می شوند و باعث ایجاد آلودگی به انسولین می شوند. اجتناب از نوشیدن چای با لیمو، قهوه با کرم لبنیات، آب میوه، مشروبات الکلی و شراب از فنجانهای پلی استایرن. شراب قرمز فورا مونومر استایرن را تجزیه می کند. غذاهای چرب را از ظروف استریو فوم بخورید.


جالب تر، تخریب مواد غذایی حاوی ویتامین A (بتا کاروتن) است. در مواد غذایی بسته بندی شده با اضافه کردن گرما (مانند دمای مایکروویو)، ویتامین A تجزیه می شود و m-xylene، toluene و 2،6-dimethylnaphthalene تولید می کند. تولوئن به شدت پلی استایرن را از بین می برد. این پلی استایرن را به عنوان یک بسته نامناسب برای حاوی محصولات کوچک و حاوی ویتامین A ارائه می دهد.


برچسب ها: یونولیت ,
[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به یونولیت بسته بندی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]