آشنایی با یونولیت ساختمانی

چهارشنبه 21 آذر 1397
15:24
علی پور

پلاستوفوم در جمهوری اسلامی ایران بنام یونولیت شناخته می‌شود که اسم مهم آن پلی‌استیرن انبساطی Polystyrene و یا این که پلاستوفوم است، نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و حرارت میباشد که از فرایندهای پتروشیمی تهیه میشود . از این ماده برای عایق‌سازی، ایجاد وسایل تهیدست عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار با اهمیت الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی به کار گیری می‌گردد .
پلاستوفوم ماده ای سبک با امکان های زیاد فراوان می باشد و عامه مردمان آن را به اشتباه" کائوچو (نوعی ماده طبیعی)"، " آکاچو " و یا "یونولیت" می نامند . پلاستوفوم نوعی از مواد پلیمری می‌باشد که یک نمونه از آن با نام پلی استایرن انبساطی و نماد اختصاری EPS شناخته میگردد و کاربردهای متعددی در امور بسته بندی، عایق سازی، آموزشی، تبلیغاتی و . . . دارااست .
این مواد با دانه بندی های ریز و درشت و با وزن حجمی متفاوت بصورت گرانول ، ورق و بلوک در اندازه ها و ضخامتهای مختلف در بسته بندی های تعدادی، قابل ارائه می باشد . همینطور با دستگاههای برش توسط سیم داغ یا این که Hot Wireموجود در بازار، به انواع و طرح های متفاوت درمی‌آید .
با اعتنا به اینکه دمای گذار شیشه ای شدن پلی استیرن خیلی فراتر از دمای عادی هست پلاستیک مفیدی است . این ویژگی منجر می شود که پلاستیک فوق العاده سخت، پاره ای شکننده, شفاف و صیقلی باشد که چگالی ان حدود 1 .09 - 1 .04 g/ml میباشد . روشنایی عادی را تا حدود 90 درصد از خویش عبور می دهد و ماده قابل قبولی جهت تهیه شیشه تصنعی و مصنوعی و ویترین ها در فضای بسته میباشد .
و . . .
فهرست
مطالب: معرفی
یونولیت کاربردهای
یونولیت کاربردهای
یونولیت در ساختمان سازی مزایای
به کارگیری از یونولیت در سقف ساختمانها معایب
کاربرد یونولیت در ساختمان سازی الزامات
ایمنی در برابر آتش الزامات
ابعادی یونولیت ملزومات
مکانیکی یونولیت لازمات
مکانیکی یونولیت ضریب
عایق یونولیت نکات
خرید یونولیت تصاویر
اجرائی یونولیت در ساختمان

[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به یونولیت بسته بندی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]